Selecteer een pagina

Conceptontwikkeling voor
nieuwe generatie professionals

KPMG

..

Vorige caseVolgende case

KPMG Nederland maakt deel uit van het internationale KPMG-netwerk, wereldwijd toonaangevend in audit, tax en advisory. Source is een nieuw platform voor alle management consultants van KPMG wereldwijd, ontwikkeld door KPMG International. Dit platform biedt eenduidige tooling, methodieken en informatiebronnen. Hiermee kunnen de management consultants hun klanten sneller en op transparante wijze de juiste inzichten verschaffen.
..
Funcke ontwikkelde voor KPMG een awareness-campagne voor de Nederlandse introductie van Source. Het doel: de medewerkers informeren en enthousiasmeren over Source, zodat zij nieuwsgierig worden naar Source en het nieuwe platform in hun dagelijkse werk willen gebruiken. Bij het ontwikkelen van de campagne verdiepte Funcke zich in de doelgroep: de management consultants van KPMG Nederland van gemiddeld 32 jaar. Deze jonge adviseurs moesten zich aangesproken voelen tot Source en inzien wat het platform hen zou kunnen bieden.
..
Dit heeft geleid tot een verrassend en pragmatisch communicatieconcept waarin het zelf doen en ontdekken van de mogelijkheden centraal stond. De tone-of-voice sloot aan bij de doelgroep: intelligent, snel en kernachtig. Funcke ontwikkelde een filmpje, een online campagne en diverse offline communicatiemiddelen. Deze middelen werden uitgevoerd in de stijl van het communicatieconcept en sloten aan bij de huisstijl van KPMG.
..
De lancering van Source bij KPMG in Nederland verliep goed. De campagne is uiteindelijk als voorbeeld gesteld voor andere buitenlandse KPMG-vestigingen die besloten de introductie op deze wijze aan te pakken. Met recht een best practice.