Selecteer een pagina

De poort naar een
klantvriendelijke ICT-dienstverlener

Vancis

..

Vorige caseVolgende case

Vancis is aanbieder van ICT-diensten aan bedrijven, universiteiten en onderwijs- en zorginstellingen. De klanten van Vancis kunnen via een selfservice-portal onder andere nieuwe hardware bestellen, software up-to-date houden, bestellingen monitoren en inzicht krijgen in de eigen systemen. De portal is altijd toegankelijk, vanaf elke locatie en met elk device.
..
Bij de ontwikkeling van de nieuwe portal stond de ‘user experience’ (UX) centraal. Vancis wilde een overzichtelijk, klantvriendelijk platform met een aantrekkelijke look & feel. De klant moet gemakkelijk door de site navigeren en snel vinden wat hij zoekt. Daarnaast wilde Vancis dat het platform gemakkelijk uit te breiden zou zijn.
..
Bij de ontwikkeling van de portal was Funcke betrokken als ‘interaction designer’. Een werksessie met het projectteam vormde de kick-off. Funcke leidde deze sessie, waarin de indeling bepaald werd en maakte ter plekke de besproken wensen en eisen inzichtelijk. Daarna maakte Funcke het schetsontwerp en een voorstel voor de visuele stijl. Na akkoord van Vancis hierop kon de technische realisatie van start gaan. Het nieuwe platform werd uitgebreid getest op functionaliteit, gebruiksgemak en uitstraling. Toen alle puntjes op de i gezet waren, kon Vancis live gaan.
..
Het online portal wordt door klanten en medewerkers van Vancis goed gebruikt en gewaardeerd. Klanten bestellen hier hun producten, dienen wijzigingen of verzoeken in en bekijken overzichten. Door slimme koppelingen met de achterliggende bedrijfsprocessen kunnen de medewerkers van Vancis de klanten nog sneller en beter bedienen. Precies zoals je kunt verwachten van een professionele ICT-dienstverlener.