Selecteer een pagina

Een sterk merk voor
totale zakelijke mobiliteit

MultiTankcard

..

Vorige caseVolgende case

MultiTankcard was de eerste – en lang ook de enige – aanbieder van tankpassen. Door ontwikkelingen in de markt moest het bedrijf zichzelf opnieuw uitvinden. Funcke heeft de rebranding verzorgd waarmee MultiTankcard haar marktleiderschap versterkt. Niet langer alleen als leverancier van tankpassen, maar als grootste aanbieder van totale zakelijke mobiliteitsdiensten.
..
Wij initieerden een aantal gesprekken bij MultiTankcard om inzicht te krijgen in de wereld van tankpassen en transactieverwerkers. Uit de gesprekken bleek dat de organisatie in een markt opereert die letterlijk ‘in beweging’ is. MultiTankcard was jarenlang de enige aanbieder, als ‘uitvinder’ van de tankpassen. Maar het landschap was veranderd: enkele challengers dienden zich aan en afnemers vroegen zich af wat anno 2014 nog de meerwaarde was van enkel de tankpas.
..
Duidelijke positionering
Wij zagen in dat MultiTankcard gebaat zou zijn bij een duidelijke positionering. Ter illustratie en inspiratie brachten wij een aantal positioneringsrichtingen in beeld. De directie van MultiTankcard zag de waarde in van deze richtingen en gaf ons opdracht een rebrandingstraject te verzorgen.
..
Introductiecampagne
Funcke ontwikkelde een nieuwe merkpropositie en positionering rond ‘MultiTankcard, de grootste aanbieder van totale zakelijke mobiliteitsdiensten in Nederland’. Wij werkten dit in woord en beeld uit en zetten een totaalplan op voor de introductiecampagne, de werving van nieuwe klanten en de communicatie rond de nieuwe onlinemiddelen. MultiTankcard wilde twee nieuwe klantsegementen bereiken, waarbij het volledige klantcontact en de afhandeling online moesten verlopen. Dit stelde hoge eisen aan het ontwerp van de website, het gebruikersportal en de mobiele applicaties. Samen met Funcke heeft MultiTankcard gebouwd aan een nieuwe toekomstrichting. Zo is het de mobiliteitsaanbieder gelukt zijn marktleiderschap te versterken en in 2016 koploper te zijn op het gebied van totale mobiliteit in Nederland.
..
Meer weten
Wil je meer weten over deze case? Neem dan contact op met Richard van Tiggelen